והנה הכל קורה במקביל!

כמו עץ שמתחיל בגזע ומתפצל ומתפצל, כך גם הבית מתחיל בשלד יסודות עמודים קירות ועכשיו עכשיו זה פשוט חגיגה, בונים מחיצות פנים מכינים משקופים עיוורים (ניסתרים) לדלתות פנים, חוצבים תעלות חשמל בונים את הגג הקל ע"ג שלד מפלדה ומתחילים בבניה באדמה. וכל זה קורה בו זמנית לאן שלא מפנים את המבט ניתן לראות אדם עוסק במלאכתו הוא.

הגג הקל או כפי שקוראים לו בשטח הגג המשוגע הוא תולדה של טעות במחשב שכל כך מצאה חן בעיני שהפכה להיות אחת הפנינים של הבית, הגג בנוי משולשים משולשים בעלי זוויות וגבהיים משתנים הנותנים לו מראה של קליפת אדמה מרחפת באוויר, בכדי להדגיש את הצורניות שלו הוא בנויות קורות עץ גושני המתואמות עם הזוויות והגבהיים. החומר הקל שלו יאפשר לאוויר החם להישתחרר מהבית והמסה קטנה שלא תצבור חום (בשונה מגג בטון בעל מסה גבוהה שמתחממת).

וכל זה יושב על חגיגה של קירות קש קל קירות אדמה וקש עבים ומבודדים, השילוב בין שני האלמנטים האלה יחד עם תכנון אורגני (צורניות מעולם הצומח) נותנים לבית את המראה ההוביטי שלו.

בזמן המכרז התלבטנו רבות לגבי הבניה באדמה, האם לבצע אותה בעצמנו? להביא מומחה לבניה באדמה? לערוך סדנאה בחינם ומשתתפי הסדנאה יבנו לנו את הבית? האופציה שקבלן הבניה יהיה גם זה שבונה את איזור האדמה לא הייתה בכלל על הפרק, תוך כדי הפגישה עם הקבלנים גילינו שהרצון ללמוד את סוג הבניה הזה הפך את הבית שלנו לאטרקטיבי, דבר ששימח אותנו ברמה האישית אבל גם ברמה הגלובלית מסתבר שהנישה הקטנה הזו הולכת ומרחבת, כך קרה שבחוזה בנינו לבין ויקטור שממה (הקבלן) נחתם כי הוא יבנה את איזור האדמה ויביא יועץ לבניה מסוג זה. בחרנו ביחד את דינה יוגב בעלת ידע וניסיון מהשטח של שנים בבניה באדמה, ביום חמישי היא באה והעבירה את הפועלים אותנו, סדנה לבניה באדמה וכך בעצם ניפתח לו עוד ענף באתר, בניית קירות הקש קל.